ΚΟΠΤΙΚΗ – ΡΑΠΤΙΚΗ – ΠΑΤΡΟΝ

Εκπαιδεύτρια: Μένη Σαπρανίδου

Το τμήμα απευθύνεται σε όσους δεν διαθέτουν ή έχουν ελάχιστες γνώσεις ραπτικής. Από το πρώτο κιόλας μάθημα ο μαθητής μπαίνει σε ένα μαγικό κόσμο δημιουργίας μαθαίνοντας το σωστό τρόπο χειρισμού της οικιακής ραπτομηχανής, αλλά και τις βασικές βελονιές στο χέρι. Γνωρίζει τις ποιότητες των υφασμάτων και την ιδιαίτερη ραφή τους. Μαθαίνει να κόβει, να ράβει και να επιδιορθώνει δημιουργώντας τα δικά του αξεσουάρ. Έτσι, σε κάθε μάθημα, ένα καινούργιο αντικείμενο, τον πηγαίνει και ένα βήμα παραπέρα. Ολοκληρώνοντας τον Α’ Κύκλο μαθημάτων, θα μπορεί να δημιουργεί απλές κατασκευές, να κόβει και να ράβει από έτοιμα πατρόν, και να μεταποιεί τα ρούχα του.

Ο Β’ Κύκλος μαθημάτων αφορά στο Σχέδιο Πατρόν και απευθύνεται σε όσους έχουν γνώσεις ραπτικής και χειρίζονται ήδη τη ραπτομηχανή. Ο μαθητής διδάσκεται να δημιουργεί πατρόν με απλούς κανόνες γεωμετρίας και να γνωρίζει τα υπόλοιπα βασικά εργαλεία, τα οποία είναι απαραίτητα για τη δημιουργία ενός σωστού πατρόν. Ο πρώτος και βασικός κανόνας είναι να μάθει ο μαθητής πώς να παίρνει σωστά τα μέτρα του σώματος. Στη συνέχεια πώς να κατασκευάζει πρωτότυπα πατρόν για φούστες και φορέματα για σταθερό και ελαστικό ύφασμα. Στόχος είναι, ολοκληρώνοντας τον Β΄ Κύκλο μαθημάτων, να μπορεί να κατασκευάζει τα δικά του ρούχα γεμίζοντας με υπερηφάνεια!

Τον Β’ Κύκλο ακολουθεί μια νέα σειρά μαθημάτων για τους μαθητές που έχουν καλές γνώσεις ραπτικής. Απαραίτητη προϋπόθεση ο μαθητής να γνωρίζει την κατασκευή του πατρόν της γυναικείας φούστας και του βασικού κορσάζ με κανόνες γεωμετρίας, καθώς το τμήμα ειδικεύεται στα πιο δύσκολα κομμάτια μιας γκαρνταρόμπας. Σε αυτόν τον κύκλο μαθημάτων θα μάθει πώς να μεγαλώνει ή να μικραίνει ένα ρούχο, όπως και το πώς θα αντιμετωπίσει τις ιδιαιτερότητες ενός σώματος στην κατασκευή πατρόν. Με την ολοκλήρωση του 2ου επιπέδου Σχεδίου Πατρόν θα έχει τελειοποιήσει τις γνώσεις του στη ραπτική και θα έχει αποκτήσει τελειοποιήσει τις γνώσεις του για το γυναικείο πατρόν.
Το τμήμα του Σχεδίου Πατρόν περιλαμβάνει κατασκευή πατρόν και όχι ραπτική στο χώρο.