5Η ΕΤΗΣΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ 2014-2015: GAUDI – EL MODERNISMO

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έκθεση Χειροποίητου Καλλιτεχνικού
Κοσμήματος, Αντικειμένου, Ενδύματος και αξεσουάρ

15 – 17 Ιουνίου 2015
Εγκαίνια 15 Ιουνίου 2015, 19:00
Πολυχώρος Πολιτισμού «BLOCK 33» (26ης Οκτωβρίου 33, Θεσσαλονίκη)

Το Κ.Δ.Β.Μ.1 «by CREATeviTY» διοργανώνει την Eτήσια Mαθητική Έκθεση και τον 3ο Κατασκευαστικό Διαγωνισμό με θέμα «Gaudi – el Modernismo». Σκοπός είναι η καλλιτεχνική έκφραση και εξέλιξη των μαθητών αλλά και η ανάδειξη του υψηλού επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων που παρέχει το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης.

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα μαθητών από 10 διαφορετικά μαθήματα που αφορούν χειροποίητα κοσμήματα μέσα από διάφορες τεχνικές, σχέδια κοσμημάτων, εικαστικές κατασκευές, ρούχα και αξεσουάρ. Όλα τα εκθέματα βασίζονται στην ύλη και στις τεχνικές που διδάσκονται οι μαθητές μέσα στη σχολή με επιρροές από το προσωπικό γούστο του καθενός. Ορισμένοι από αυτούς σχεδίασαν και κατασκεύασαν ένα μοναδικό κομμάτι σχετικό με το θέμα του φετινού Διαγωνισμού.

Τη διοργάνωση και πιο συγκεκριμένα τον Διαγωνισμό στηρίζουν ο Σύλλογος Κοσμηματοπωλών Ωρολογοποιών Θεσσαλονίκης (Σ.Κ.Ω.Θ), το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (Β.Ε.Θ.), επαγγελματίες του χώρου της μόδας, του κοσμήματος αλλά και των εικαστικών γενικότερα ως μέλη της Κριτικής Επιτροπής. Επίσης, επαγγελματίες από Αθήνα και Θεσσαλονίκη με τους οποίους διατηρούμε συνεργασία, προσφέρουν δωροεπιταγές και προϊόντα στους βραβευμένους του Διαγωνισμού.

Στη διάρκεια της έκθεσης, τη δεύτερη και την τρίτη ημέρα (16-17 Ιουνίου), θα πραγματοποιηθούν δύο επιπλέον εκδηλώσεις.

• Η πρώτη έχει τίτλο «Προϊοντική φωτογράφιση στο σπίτι | DIY photography» και αφορά όσους θέλουν να αναδείξουν τη δουλειά τους σε site, e-shop και social media έχοντας στη διάθεσή τους πολύ βασικά εργαλεία (απλή φωτογραφική, κινητό, οικιακά φώτα κ.λ.π.) και λίγα χρήματα να διαθέσουν. Την παρουσίαση έχει αναλάβει η ομάδα επαγγελματικής φωτογράφισης dt.shoot.
• Η δεύτερη φέρει τον τίτλο «Η έναρξη του σύγχρονου επιχειρείν στην πράξη» και την ομιλία έχει αναλάβει ο κύριος Μπουζούδης Αλέξανδρος, σύμβουλος επιχειρήσεων.

Η έκθεση αυτή αποτελεί ευκαιρία για τον κόσμο της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο, για να δει από κοντά πως η ανάγκη των ανθρώπων για δημιουργική έκφραση ή επαγγελματική διέξοδο υπερκαλύπτεται μέσα από τα μαθήματα που διδάσκονται σε ένα περιβάλλον φιλικό και ταυτόχρονα ποιοτικό και ασφαλές όπως αυτό του Κ.Δ.Β.Μ.1 «by CREATeviTY».

Η είσοδος στην έκθεση αλλά και η παρακολούθηση των δύο εκδηλώσεων είναι ελεύθερη.

Λίγα λόγια για τον Antoni Gaudi

Ο Gaudi του “Modernismo”…μέσα από διαφορετικές μορφές τέχνης

Ο Άντονι Γκαουντί Κορνέτ (1852-1926) είναι ο πιο σημαντικός Καταλανός μοντερνιστής αρχιτέκτονας. Γεννήθηκε στην πόλη Ρέους και ο πατέρας του ήταν χαλκουργός. Ο μικρός Άντονι ήταν πολύ ασθενικός, μία ρευματική πάθηση τον εμπόδιζε να παίζει ελεύθερα στους δρόμους με τους συνομήλικους του. Συχνά μένει στο σπίτι και κάνει περιπάτους. Υπήρξε ένας άνθρωπος με εσωστρεφή χαρακτήρα και με βαθιά θρησκευτική πίστη. Σε ηλικία δεκαεφτά ετών πήγε στη Βαρκελώνη για να σπουδάσει αρχιτεκτονική. Η αρχιτεκτονική των πρώτων έργων του θυμίζει το παρελθόν. Ο Γκαουντί ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το γοτθικό ρυθμό, ένα ρεύμα κοινό σε όλη την Ευρώπη, κάτι που τον κάνει ανοιχτό σε όλα τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής.

Το έργο του χωρίζεται σε δύο περιόδους:

Α) Η πρώτη, η νεογοτθική, περιλαμβάνει τα έργα που πραγματοποίησε μέχρι το 1900 και βασίστηκαν σε γοτθικούς ρυθμούς. Η πρωτοτυπία του εκφράζεται κυρίως στην προσωπική του άποψη για τις δομές και τα υλικά. Τα νεογοτθικά του κτίρια έχουν μια διαφορετική σχεδόν φανταστική όψη που χαρακτηρίζουν το στυλ του.
Β) Η δεύτερη, της «πληρότητας» ξεκινάει από το 1900 έως το 1926, όπου παίρνει στοιχεία από τη φύση. Μορφές – καμπύλες – χρώματα – ψηφίδες άλλοτε μοιάζουν σαν γιγάντια φίδια, άλλοτε σαν κάστρα του παραμυθιού και άλλοτε σαν ξεχασμένοι κήποι. Η φύση, ισχυρίζεται ο Γκαουντί, είναι από μόνη της ένα έργο τέχνης. Οι μορφές και τα σχήματα μέσα στη φύση εμπεριέχουν μέσα τους σοφία.

Μερικά από τα πιο γνωστά έργα του

Sagrada Familia
Η γιγάντια Βασιλική της Αγίας Οικογένειας αποτελεί το μεγαλύτερο και γνωστότερο έργο του –συνδυάζει γοτθικά και art nouveau στοιχεία. Ανέλαβε το σχεδιασμό της τα τελευταία χρόνια της ζωής του.

Casa Viceus 1883-1888
Η αρχιτεκτονική του έχει μαυριτανικές επιρροές κυρίως στην κορυφή του κτιρίου όπου χρησιμοποιεί ακατέργαστη πέτρα, κόκκινα τούβλα, και πολύχρωμα κεραμικά.

Palau Gϋell 1885-1890
Δεν υπάρχουν παράθυρα και οι τοίχοι με τα ομοιόμορφα, φωτεινά ημικυκλικά στολίσματα, θα μπορούσαν να κρύβουν το χαρέμι ενός Σουλτάνου. Στη σιδερένια πύλη ένας σιδερένιος δράκοντας φράζει το δρόμο (δρακοπύλη). Οι εξωτερικοί τοίχοι του σπιτιού του φύλακα και των στάβλων διακοσμούνται με κυψέλες.

La Pedrera- Κτίριο Μιλά
Τα σχήματα σ’ αυτό το ασυνήθιστο σπίτι μοιάζει να έχουν ξεπηδήσει, εκταθεί και σφυρηλατηθεί από τα ίδια τα έγκατά του. Το έξω και το μέσα του, το κοίλο και το κυρτό, το σύνολο και τα επιμέρους, οι τοίχοι και η στέγη αποτελούν μια αδιαίρετη ενότητα. Η πρόσοψη είναι μια πλατιά κυματιστή επιφάνεια λαξευμένα κοιλώματα σε θέση παραθύρων, ενώ στον οριζόντιο άξονα αυτό που μέχρι τώρα ήταν μια απλή στέγη μετατρέπεται σε πολύμορφο κυματιστό τοπίο. Δεν υπάρχουν ευθείες γραμμές όλα δείχνουν την αίσθηση του γλυπτού, σα να έχουν πλαστεί με το χέρι. Στη στέγη οι καμινάδες και οι αεραγωγοί σχηματίζουν ένα χιουμοριστικό τοπίο σχεδόν σουρεαλιστικών γλυπτών.